donderdag 19 maart 2009

Chinese Censuur

Het nare is, en dat ligt aan mij, dat die hele ruzie van dinsdag maar door mijn hoofd blijft dollen. Hoe stop ik dat? Misschien door wat weg te schrijven hier op ons blog.

Ik ben dinsdag heel erg geschrokken van een opmerking van LM te A. Over het censuur regime op A. Ze hebben letterlijk gezegd dat de cliƫnten niet zomaar alles mogen doen op Internet, maar in de gaten worden gehouden en gestopt als ze over de grens gaan. Wat die grens is krijgen we echter pas volgende week te horen.
Maar dat is gewoon exact hetzelfde als de Chinese Internet censuur! Ze bieden dus Internet aan, maar je mag niet alles bekijken. Als je iets bekijkt wat niet mag van de organisatie, dan wordt je gestopt. Vreselijk! Om het dan nog Chineser te maken, zeggen ze niet wat die grens is! Maar ondertussen "houden ze wel iedereen in de gaten".
Ik ben hier heel erg van geschrokken. Sprakeloos ben ik ervan. Alleen in mijn hoofd blijft dit maar doorgaan. Wat is daar in hemelsnaam aan de hand? Waarom zouden ze dat doen? Wat is de reden?

Is dit wat de Ozeuragroep bedoelt met "zelfstandigheid"?

Maarten

1 opmerking: